streda 18. júla 2007

What have the Street make for me ?

V slovenčine to znamená: "Čo urobila Ulica pre mňa ?"

Niekedy sa zamyslím nad tým,že čo spravila ulica pre mňa.No vidím,že veľa toho nie je.Respect som si musel vydobiť sám ,ale zase nie pre každého znamená Respect to,čo pre mňa.Mňe ide skôr o oddanosť k ulici,tzv. „Street Loyality“.Ale nemám predstavu že by teraz všetci mali vysrať na školu a začať piť,húliť a užívať i tvrdší materiál, a jednoducho sa stať „Odporom štátu“.Mojá predstava je iná.Nech si ide každý za snom,nech robí to čo chce,to čo mu robí radosť.Dá sa to presadiť,len treba chcieť,poznám ľudí ktorý to vedia,aj ked sa to iným nepáči,ale on ostanú navždy loyálni sami sebe.A nezačnú sa „škatuľkovať“.Ty ľudia by mali mať hlawne tú Loyalitu v srdci a vedieť preukázať Respect ale aj odpor.Videl som aj jak vlastných ľudí vedú do problémov,hovoria že sú Loyálni ale hádžu vinu na iných,tý nech nehovoria o sebe že sú sebe Loyálni alebo hoci komu.Takýto by tu ani nemali byť.Ale každý z nás sa musí popáliť aby zistil že urobil chybu.Každý.Ale niekedy rozmýšlam nad tým celým „Loyality to Da Street“,a rozmýšlam či by som s tým nemal skončiť.Ale čo má byť potom ? Mám sa dostať inde a stať sa iným ? Skinheadom,Punkerom alebo EMOm ?! Tak to nie.Ja som 17 ročný chalan ktorí verí v Ulicu a vidí tam aj svojú nedávnu minulosť ale aj terajšok.Budúcnosť tam nevidím.Viem že nemôžem to celý život uznávať.Sme veľa ktorý takto žijeme.Keby bolo porovnaná mládež z roku 1980 a tá terajšia,tak by určite bolo vidno ten odpor od iných a zoskupovanie sa maldých ľudí do určitých skupín.Ale všetko sa mení.Ale mnohí ľudia si myslia že sme to videli len vo filmoch a teraz sa t.p. „hráme na to“.Vidieť sme to videli,ale našli sme si v tom vlastný štýl z vlastným Slangom,vlastnými pravidlami.Hrou sa to nedá nazvať keď už každý sa dostáva k tvrdému materiálu.Kto nefajčí je buď za to respectovaný alebo nenávidený.S chľastaním tak isto,však aj deti ktoré nemajú ani 15 sa vedia bez problému dostať k Alku,Cigám a materiálu.Žiadne opatrenia vlády toto nezmenia.Dalo sa to doteraz a bude to i naďalej.Ale viem že už časom bude musieť pochopiť aj staršia generácia že toto je štýl ktorým žijeme,že nič a nikto sa nám do cesti nepostaví.Robíme to na čo máme náladu.Je to niečo ako Anarchizmus,ale nie je to až také.Aj v hudbe sa to rozvíja čo sa týka tých citov a tej našej generácie.Veľa (aj Slovenských Raperov) vypráva že akú má aj hudba kontrolu nad detmi.Čo povedia v Tracku,tak to musí byť.Pre rokmi by nikto neočakával že na Slovensku bude Rap a HipHop taký Boom.Ale čas ukázal že to je naša budúcnosť.Vedia že to má budúcnosť a tak vytvárajú aj napr. Akadémiu Uličného Tanca alebo DJingu,atď.Je to jedinečná možnosť pre mladého čľoveka ktorý ma talent na lepšiu budúcnosť.Avšak aj pred pár rokmi na SK nebol skoro nikde nejaký Raperský Shop,kde by predávali veci ktré by bolo treba ako sú Spreje,Trysky,Oblečenie,atď. Ale teraz už možno povedať že na Slovensku sa to začína točiť.Otvárajú sa nielen Shopy ale aj E-Shopy,ktorý ocenia veľkým množstvom tovaru presne pre ten štýl ktorý je taký zaujímavý.Ale nemusí to teraz znieť že kto nosí Raperské veci ten je aj Raper.Ja som nosil a aj budem,ale Raper nie som.Písal som a píšem aj texty.Vytváram Beaty,ale nemám Odvahu.Chýba mi tá odvaha aby som vyšiel na podium a zaujal z mojími textami ľudí.Bojím sa len toho že by sa mi to nevidarilo a bol by som posmechom ale aj keď dobre viem že v živote sa nedá len vyhrávať.Tak isto aj v Rape,treba prijať aj kritiku a výsmech.Možno sa časom odhodľám na to.Však všetko dobré potrebuje svôj čas.Ale nikde som ešte nepísal o „tagovaní“ teritoria.Pre tých ktorý nevedia čo to je.Je to sprajovanie po uliciach alebo rôznom teritorií.Veľa ľudí to odcudzujú a mylsia si že to robíme len zo srandy,ale to sranda nie je.Je to niečo ako veľké umelectvo.Chceme tými kresbami si nielen podmaniť územie,ale aj vydobiť respect ako Sprajeri.Avšak patrí k tomu aj Breakdnace,skúšal som to asi daz mesiac.Ovládal som len dve triky,ale nechelo sa mi potom.Vrátil som sa k Bodybuildingu a Cyklistike a iným obľúbeným veciem.No tak to už je.Na koniec len dodám heslo ktoré vystihuje našú generáciu: „Vy nás nezastavite,ale my vás áno !“

Žiadne komentáre: